Skuteczne budowanie mięśni. L-arginina dawkowanie – suplement

Suplementy diety są coraz częściej używane przez sportowców i osoby trenujące w celu zwiększenia swoich osiągnięć. Na opakowaniach wspomagaczy treningowych często widnieje arginina suplement. Co właściwie kryje się pod tą nazwą i dlaczego uznawana jest za tak niezbędną?

Arginina jest związkiem chemicznym należącym do grupy aminokwasów endogennych. Oznacza to, że związek ten może być samodzielnie syntetyzowany przez ludzki organizm, jednak często, przez wiek lub inne czynniki, produkcja tego aminokwasu znacznie się zmniejsza, co należy uzupełniać zewnętrznie suplementacją. Dlaczego L arginina jest tak pożądana szczególnie u osób, które trenują? Otóż arginina pomaga w regeneracji potreningowej mięśni, spowalnia procesy starzenia się organizmu i pozwala pozbyć się toksyn. Jakby tego było mało, aminokwas ten, produkuje tlenek azotu, który bierze udział w transporcie składników odżywczych do mięśni i uznawany jest za czynnik ich wzrostu. Dodatkowo wyizolowana forma aminokwasu l-arginina, stanowi jego stabilniejszą formę po strawieniu, przez co wykazuje się większą efektywnością. Arginina dawkowanie optymalne wykazuje przy 5g na dobę.

Podsumowując, nie bez powodu arginina to bardzo cenny dla naszego organizmu aminokwas. Przy dobrym dawkowaniu, w połączeniu z odpowiednim planem treningowym, może zapewnić dobrą kondycję fizjologiczną a także przyrost masy mięśniowej.

 

Może Ci się również spodoba